Diagnostyka komputerowa VAG & VCDS / > DIAGNOSTYKA 
   > DIAGNOSTYKA
   > INSPEKCJA AUTA


Free Hit Counter

 

DIAGNOSTYKA

NAJSOLIDNIEJ!!! DOJAZD DO KLIENTA!!!


-DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA samochodów grupy VW (AUDI, VW, SKODA, SEAT) od mniej więcej 1992 do 2011r (!!!) (konieczne gniazdo OBD2 lub OBD1) , pełne skanowanie komputerowe, sprawdzanie i kasowanie błędów, inspekcji, logi statyczne i dynamiczne silnika - pozwalające na sprawdzenie stanu turbiny, wtrysków itp, kompleksowe sprawdzanie przepływomierzy, czujników, sond lambda, katalizatorów, termostatu, napięcia ładowania, doładowania turbiny w silnikach z turbo oraz wiele, wiele innych (szczególna specjalizacja 1,8T i 1,9TDI z racji posiadania w/w)

 

- W silnikach TDI: ocena stopnia zużycia wtryskiwaczy oraz stopnia zużycia poszczególnych cylindrów - szczelności zaworów, stanu przylgni zaworowych za pomocą diagnostyki komputerowej (pomiar pośredni poprzez sprawdzenie korekt wtryskiwanego paliwa do poszczególnych cylindrów na wolnych obrotach -  jak wiadomo silniki VW korygują wszelkie nieprawidłowości dawka paliwa aby wyrównać wolne obroty), sprawdzenie poprawności działania zaworu EGR, przepływomierza, zaworu cząstek stałych DPF, kąta wtrysku (po wymianie rozrządu), zakresu przestawiania się pompy wtryskowej,  poprawności działania kierownicy zmiennej geometrii łopatek w turbinie, w przypadku pompowtrysków - kąt wyprzedzenia pompowtrysku czyli BIP (ang. Beginning of Injection Period), kąt synchronizacji (po wymianie rozrządu), zmierzenie dawki paliwa pompowtrysku na wolnych obrotach i w teście drogowym (przy prędkości obrotowej 3700÷3900 obr/min) Ocenie poddane są także czujniki temperatury płynu chłodniczego: G2 deska rozdzielcza, G62 - silnik, czujnik temperatury płynu chłodniczego klimatyzacji, a także czujniki temperatury zasysanego powietrza, temperatury paliwa, oleju, ocena termostatu podczas próby drogowej etc.

 

-Sprawdzenie kompleksowe wszystkich modułów elektronicznych w pojeździe dostępnych z poziomu diagnostyki komputerowej (ABS, klimatyzacja, skrzynia biegów, poduszki, zestaw wskaźników - licznik, centralny zamek, moduł komfortu, radio i inne) pod katem zapisanych błędów, zamrożonych ramek, testów podzespołów.

 

- Logowanie parametrów pracy silnika podczas jazdy - logi dynamiczne pod obciążeniem - pozwalające sporo powiedzieć o kondycji silnika oraz jego ewentualnych niesprawnościach, do logów statycznych i dynamicznych auta dołączane są wykresy dawki paliwa w funkcji obrotów, wykresy wartości przepływu powietrza: wartość oczekiwana i wartość zmierzona w funkcji obrotów, wartości doładowania turbiny: wartość oczekiwana i wartość zmierzona w funkcji obrotów, wysterowanie zaworu N75 i inne w zależości od potrzeb.

 

- Sprawdzenie prawdziwego przebiegu zapisanego w sterownikach silnika EDC15 i EDC16 ( po 2000r ) określanego na podstawie liczby motogodzin silnika i średniej prędkości.


- Adaptacje (m.in przepustnic) a także adaptacja/kalibracja zawieszeń w A6 C5 oraz A8 D3 (wprowadzanie rzeczywistej wysokości błotnika względem osi koła dla każdego narożnika samochodu), adaptacja - zwiększanie dawki rozruchowej paliwa w silnikach 1,9TDI oraz wiele, wiele innych - w razie potrzeb proszę pytać (e-mail)


- Kodowania, aktywacja dodatkowych funkcji (wybrane modele) (np. domykanie szyb z pilota, zamykanie centralnego zamka po przekroczeniu 15km/h (autolock i autounlock), aktywacja świateł jazdy dziennej - jako świateł  mijania lub przeciwmgielnych, regulacja jasności świecenia świateł dziennych (dimming), nastawy podstawowe xenonow, regulacje czasów spryskiwaczy xenonów, dezaktywacja ostatniego rozmazującego machnięcia wycieraczką w Touranie, odblokowywanie modułu grzania postojowego w Touareg, Touran, Audi oraz wiele, wiele innych w zależności od potrzeb)


- Odczyt PINu immobilizera, kodowanie - dopisywanie kluczków

 

Jesli masz jakies problemy z samochodem lub chcesz sprawdzić auto przed zakupem to rozwiązanie jest jedno - umów się na diagnostykę,


chętnie pomogę tel. 5353-X-5050  lub email: diagnostyka-vag@tlen.pl

 

Po badaniu wydruki błędów dostają Państwo od ręki w postaci papierowej dzięki mobilnej drukarce!

Poza tym obrobione dane pomiarowe: wykresy przepływomierza, wykresy doładowania turbiny, szczegółowe dane itp przesyłam na maila.

 


Dodatkowo możliwość sprawdzenie kondycji akumulatora - pomiar m.in rzeczywistego prądu rozruchowego (pozwala za wczasu zweryfikować czy nie zbliża się konieczność jego wymiany a tym samym oszczędza nam nerwowego poranka - zwłaszcza podczas zimy)


Dodatkowo możliwość diagnozowania sterowników gazu LPG STAG 300 i KME Diego G3 (błędy, ocena parametrów, ocena zbieżności mapy benzynowej i gazowej)


W przypadku sterownika gazu KME Diego G3: aktualizacja oprogramowania do najnowszej wersji bez utraty ustawień dotychczasowych (co daje m.in długo oczekiwane korekty po temperaturze gazu, korekty po obrotach, polepszone algorytmy działania) poza tym pełny zakres ustawiania sterownika, zbieranie map benzyny i gazu  - ustawianie modelu tak aby mapa gazu W PEŁNI pokrywała się z mapą benzyny gdyż w zakładzie montażu gazu często zdarza się iż regulacja sterownika sprowadza się do przejechania 2-5 km co skutkuje  bardzo zgrubnym dopasowaniem  obydwu map a w konsekwencji lampkami check engine, szarpaniami czy zauważalną różnicą w jeździe na gazie względem benzyny.


Dodatkowo możliwość sprawdzenia stopnia zapełnienia zaworu cząstek stałych (DPF) oraz na życzenie istnieje możliwość jego wymuszonego oczyszczenia/wypalenie w silnikach 2.0 TDI i 3.0 TDI


Dodatkowo możliwość zmierzenia przyspieszenia 0-100km/h , 80-120km/h, czas przejazdu 400m oraz wiele wiele innych 

 

Dodatkowo możliwość sprawdzenia GRUBOŚCI LAKIERU dokładnym miernikiem lakieru z SONDĄ POMIAROWĄ- umożliwia pomiar grubości lakieru nie tylko na nadwoziu ale rownież na podłużnicach, progach , słupkach wewnętrznych i w innych trudno dostępnych miejscach. Pomiar na stali, stali ocynkowanej i aluminium !!!

 

Dodatkowo  możliwość zrobienia dodatkowego badania na stacji diagnostycznej (polecane przy zakupie pojazdu) najbliższej  miejscu zakupu (sprawdzenie podwozia, stanu klocków i tarcz hamulcowych, luzów układu kierowniczego, luzów zawieszenia, stanu amortyzatorów, szczelności tłumików, ewentualnych wycieków z silnika lub skrzyni biegów a także ogólnego stanu podłogi, weryfikację pod kątem wspawywanych podłużnic, ćwiartek itd - niewidocznych od góry bądź gołym okiem podczas oględzin zewnętrznych, weryfikacja czy podłużnice nie były "wyciągane" po konkretnym dzwonie - z reguły po operacji "wyciągania" zostają na podłużnicach charakterystyczne ślady, które nie tak łatwo ukryć)

 

W ten sposób masz przeglądnięty samochód od A do Z!!!  Nie kupuj kota w worku !!!


POMYŚL ILE MOŻE CIĘ KOSZTOWAĆ NIETRAFNA DECYZJA?

Np. koszt wymiany jednego czujnika tlenu (sondy lambda) w najprostszym nawet silniku benzynowym (jeden z częściej zawodzących elementów silnika a od 2000r obligatoryjnie są już minimum 2 czujniki – przed i za katalizatorem) to dobrych kilkaset złotych. Tymczasem samochód może mieć kilka takich usterek. O silnikach diesla już nie wspominam gdyż ceny regeneracji turbiny (2000zł), wymiany przepływomierza(600-1200zł), wymiany EGR(2000zł), wtrysków bądź pompowtrysków(4x2500zł), zaworu DPF (6000zł) mówią same za siebie i mogą przyprawić o palpitacje serca.

JEŚLI WZIĄĆ TO POD UWAGĘ TO SPRAWDZENIE SAMOCHODU PRZED ZAKUPEM TO NAJROZSADNIEJSZA DECYZJA Z MOŻLIWYCH.

PAMIĘTAJ - PO PODPISANIU UMOWY ZAKUPU NIE MASZ JUŻ ODWROTU - PONIOSŁEŚ KOSZTY ZAKUPU I PONIESIESZ KOSZTY WSZYSTKICH PRZYSZŁYCH NAPRAW - ZADBAJ O TO ABY TWÓJ POJAZD NIE BYŁ SKARBONKĄ BEZ DNA !

  Teren działania: woj.śląskie/woj.małopolskie (dojazd z Jaworzna)

Dlaczego warto wykonać diagnostykę przed wizytą u mechanika????


      Samochody grupy VAG wyposażone zostały w potężne narzędzie (VAG i VCDS), którego WŁAŚCIWE wykorzystanie pozwala zlokalizować wszystkie niedomagania samochodu oraz pozwala zaoszczędzić na zgadywankach mechaników a zaoszczędzone pieniądze przeznaczyć chociażby na markowe części lepszej jakości, które przełożą się na dłuższą i bezawaryjną pracę samochodu. Jeśli chodzi o zakup samochodu używanego to w obecnych czasach, kiedy pojazdy są w niesamowity sposób naszpikowane elektroniką i dziesiątkami czujników trudno sobie wyobrazić zakup pojazdu w ciemno. Ludzie, którzy raz kupowali auto z inspekcja, nie wyobrażają sobie już zakupu samochodu w ciemno – bez diagnostyki…

      Generalnie nie jest sztuką pojechać do mechanika i wydać pieniądze za "fachową" diagnostykę własnego samochodu, polegającą na odczytaniu błędów i ocenie podzespołów w próbie statycznej... czy też wybranie osoby, która diagnozuje 99% pojazdów dostępnych na rynku – gdyż posiada uniwersalny często bardzo tani tester i uniwersalną aczkolwiek często bardzo „ogólną” wiedzę…

      Należy zdawać sobie sprawę, że właściwie  przeprowadzona diagnostyka komputerowa polega na wykonaniu szeregu prób statycznych i co najważniejsze dynamicznych, wykonaniu logów oraz ocenie odczytów otrzymanych z poszczególnych grup indywidualnie oraz zbiorczo i na pewno nie trwa ona 5 minut czy 10 minut jak przy typowym „podpieciu pod komputer”. W moim przypadku bardzo rzadko udaje się „wyrobić” w godzinę wliczając w to test drogowy, Uśredniony czas diagnostyki (bez badania lakieru) to ok. 65-75 min.

 Trzeba wiedzieć, że turbiny i przepływomierza nie sposób sprawdzić statycznie a niesprawność w obrębie tych podzespołów to koszty napraw liczone już nie tylko w setkach ale i czasem w tysiącach złotych.

Decyzja należy do Panstwa.

Przykładowe wykresy:




DIAGNOSTYKA TO NASZA PASJA


PRZYKŁADOWE OPINIE I PODZIĘKOWANIA
(e-maile do wglądu)

1.

UF rzeczywiście bardzo Pan mnie uspokoił.Jestem Panu niezmiernie wdzięczny za rzeczową, szybką i konkretną odpowiedz. Jestem świadom jak cenna jest nieraz wiedza zdobyta i poparta  praktyką, bez której poprawna naprawa i diagnostyka staje się nie właściwa,a nawet nie możliwa.Tym bardziej doceniam Pańską dobrą wolę i jeszcze raz serdecznie dziękuję. Co się zaś tyczy zakresu wartości kąta synchro to podzielam Pana spostrzeżenia , bo wartość <1,09*> w przedstawionym modelu , jestwartością fabryczną a ja chciałem ją sprawdzić w świetle właśnie wielu opinii i wypowiedzi na różnych forach.

Jeszcze raz bardzo dziękuję i pozdrawiam

Andrzej Chojnacki



DANE TECHNICZNE 

PRZEKROJE, ROZMIESZCZENIA CZUJNIKÓW

Silnik 1,8T 20V

Silnik 1,9TDI AFN

Silnik 2,8 V6 ACK

Czujniki 1.8T 20V 



Czujniki 1.9 TDI
 
 
Podstawowy osprzęt 1.9 TDI

 
Copyright ©2015 by Diagnostyka komputerowa VAG & VCDS
Kreator Stron www